14 Ekim 2012 Pazar

Sorrento, Amalfi, Positano,Capri

Ekim ayı içinde THY uçak fiyatlarındaki indirimini fırsat bilerek uzun süredir gitmek istediğim Sorrento ve Amalfi sahillerine gittik. THY ile doğrudan  Napoli'ye uçtuk. Napoli havaalanından çıktığınızda şehrin içindesiniz. Buradan belediye otobüsü"alibus" la istasyon meydanı Garibaldiye kolayca ulaşabilirsiniz.

Biz Sorrento'da kalacağımızdan saatte bir olan otobüsle gittik.(10 euro) Otobüs yolculuğu 1.5 saat kadar sürüyor. Diğer yol, taksi veya Napoli'ye gidip tren veya feribotla Sorrento'ya geçmek olabilir.Hem tatil yeri hemde etrafa kolay ulaşılabildiği için Sorrento'yu seçtik. Amacımız, tatil esnasında Positano, Amalfi, Ravello, Capri, Napoli ve Pompei'yi görmek idi.

Havaalanından Sorrento'ya doğru giderken verimli ovada mağrur bir şekilde yükselen Vezün yanardağı dikkati çekiyor. Napoli körfezinin kuzey tarafında Napoli kurulmuş. Büyüyen şehir güneye doğru yayılmış. Körfezin ortasındaki ovada, antik kentler (Pompei,Herculaneum) yer alırken güneydeki, batıya doğru uzanan dağlık yarımadanın körfeze bakan kısmında  Sorrento kurulmuş.  Yarımadanın Salerno körfezi kısmındaki Amalfi Sahillerinde, Sorrento'nun arka sırtlarında en ünlüleri Positano ve Amalfi olmak üzere çok sayıda küçük turistik yerleşim yerleri bulunmaktadır.

Yol ovada düz ve rahat iken yarımadaya döndükten sonra virajlı ve iniş çıkışlı olarak devam etti. Bu yol bize unutulmaz doğa ve deniz güzellikleri sundu. Sert ve yüksek dağların dik yamaçlarla denizle buluştuğu sahil yolunun manzarası bizi büyüledi. Özellikle Sorrento'ya yaklaşırken Napoli körfezi ve Vezün görüntüsü unutulmaz anılarımızın arasına girdi.

Sorrento

Vadiye inen merdivenler
Öğleden sonra 14.30 gibi Sorrento'ya vardık. Otobüsün durduğu yer tren istasyonu ve etrafa gidecek "Sita" arabalarının da kalkış ve varış yeri. Biz şehrin meydanına çok yakın 4 yıldızlı "Plaza Otel"de kaldık. Ekim ayı başları olmasına karşın fiyatı yüksekti. Yaz sezonu bitmiştir diye düşünürken, buralarda mevsimin devam ettiğini gerek turist sayısından gerekse iklim ve fiyatlardan anladık.

Sorrento körfezi
Duraktan kolayca otelimize yürüdük. Yerleştikten sonra ilk iş olarak Sorrento'yu gezmeye çıktık. Meydanın denize doğru sol tarafı eski, sağ tarafı yeni şehir.  Meydandan geçen  ve denize paralel ana caddeye çıkan dar sokaklar(eski şehir) gezilmeli. Denizden meydana kadar devam eden dar vadinin 50 metre yukarısında yer alan şehirde,  vadiye inebilmek için merdiven yapılmış. Şehrin kuruluşu antik çağlara kadar gidiyormuş.

Şehrin plajları
Gelişen şehirde, insanların denize paralel falezlerden yukarıya çıkabilmek için paralı asansör(1 euro) yapmışlar. Deniz kenerındaki tahta iskelelerden denize girebilir, iskeleden her yere (Napoli, Ischia adası, Capri adası, Amalfi, Positano)  feribotlarla gidebilirsiniz.

Sorrento'da tahta işi kutu, sehpa yapımı ile tüm yarımadada da üretilen limonlardan yapılmış "limoncello" içkisi satın alınabilir.

Positano

Positano görünüş
Ertesi gün Amalfi sahiline gitmek için zor ve virajlı bir yol olacağını bilerek feribot yerine, seyredeceğimiz doyumsuz manzaralar için otobüsü seçtik. "Sita" otobüsleri önce Positano sonra Amalfi'ye gidiyor(7.20 euro). Ancak bazıları uzun bazıları daha kısa yoldan gidiyor. Kısa yolu seçmenizde yarar var.

Karşı kıyı
Napoli körfezi manzarasında sarp dağlardaki virajlı yolu aşarak Amalfi sahiline geçtik. Körfez içinde falezlerle denize ulaşan doğa, Amalfi sahillerinde, dağların denize ulaşması ve aralarındaki küçük koylara dönüştü. Doyumsuz dağ ve deniz manzarası seyrederek dar sahil yolundan Positano'ya doğru devam ettik.

Positano yamaçlarındaki yerleşim
Positano dağların arasındaki vadide denize doğru yamaçlarda kurulu bir yer. Kasabanın yakınına gelince trafik durdu. Ana yolun bir kenarında tek sıra park etmiş küçük arabalar vardı. Şehrin içine araba park etmek   ve  girmek zahmetliydi. Yukarıdan aşağıya belediye aracıyla gidip geliniyordu. Ancak, tüm sahilde olduğu gibi yamaçtaki binaların güneşe göre değişen muhteşem bir  manzarası var. Burada kalacakların sabah ve akşam manzaranın tadına varacaklardır. Geceleri şehirde fazla hareket olmadığı söylendi.

Yerleşim yerini geçinceye kadar  trafik tıkanıp açıldı. Bu yolda araba kiralayacak olanlar, mutlaka küçük araba tercih etmeliler. Ayrıca dar, zaman zaman tek araçlık yolda viraj sayısı fazlalığı araba kullananı yoracağını da belirtmeliyim. Nitekim, Positano-Amalfi arasında 25km.lik yolda 6 kez durarak diğer araçlara yol verildiğini bir keresinde de girdiğimiz tünelden geri geri çıkarak diğer otobüse yol verdiğimizi belirteyim.

Amalfi
Amalfi sahili

Positano'dan  Amalfi'ye kadar her küçük koyda bir yerleşim ve ayrı bir manzara seyrettik. Amalfi'ye yaklaştığımızda trafik daha da arttı. Ancak yol deniz seviyesinde ve nispeten düz bir kıyıya ulaştı. Kıyının her iki tarafında plajlarda insanlar denize girerken, Salerno'ya devam edecekler ve yukarılardaki köyler gidecekler için araçlar hazır bekliyordu.

Genel görünüş
Amalfi plajı
Salerno, Amalfi kıyısının dibinde büyük bir şehir.  Şehri 2. Dünya Savaşı sırasında müttefiklerin İtalya'da karaya çıktığı yer. Bizim zamanımız olmadığı için Salerno'ya gidemedik.

Amalfi'de, kıyıdaki binaların arkasında şehir meydanı var. Meydanda en dikkati çeken yapı Kilise. Merdivenlerle çıkılan büyük ve gösterişli bir yapı. Meydan kalabalık ve hareketli.
Klise

Amalfiden, feribotlarla Positano, Capri, Sorrento ve Salerno'ya ulaşmanız mümkün. Biz bu tatilde denize girmeyi düşünmediğimiz için dağdaki köylere çıkmayı tercih ettik..

Ravello

Ravellodan Salerno sahili
Amalfi'nin, Salerno tarafındaki, 400 metre yüksekte dağda kurulu küçük bir köy. Yarım saatte ulaşılabilen sevimli ve bakımlı bir yer(2.40 euro). Köyü öne çıkaran ana şey Avrupanın zengin ve  klasik müzik meraklılarının buraya yerleşmesi. Ravello'da her yıl klasik müzik festivalleri düzenleniyor.

Amalfi sahilinde, bir çok yerde olduğu gibi Ravello'da da seramik süs eşyası yapımı yaygın. Genelde limondan etkilendiğini sandığım sarı ve kırmızı ile mavi renklerin  hakim olduğu seramikler hediyelik olarak alınabilir.

Köy meydanı ve kilise
Villa Rufalo, tepede aşağıdaki manzaraya hakim bir yapı. Müze olarak kullanılıyor.(5euro). Arzu edenler villanın yanındaki tünelden geçerek az bulunur manzarayı doyasıya seyredebilir.

Ravello'nun tam karşısında da Scala isimli güzel bir köy var. Ancak o Ravello gibi ünlü değil.

Seramikler
Ravello'yu keşfettikten  sonra Amalfi'ye döndük.Çok fazla turist çeken Amalfi'nin de pahalı bir yer olduğunu belirtmeliyim. Amalfi'yi gezdikten sonra akşam üzeri Sorrento'ya dödük.

Yaklaşık dört saat virajlı yollarda arabada kaldığımız için yorulduğumuzu itiraf etmeliyim. Gördüklerimize fazlasıyla değdiğini de belirtmeliyim.

Capri
 Napoli Körfezi görünüşü

Sabah, feribotla Capri'ye hareket ettik.(18 euro). 40 dakika süren yolculuktan sonra dağlık(volkanik) bir ada olan Capri'ye vardık. Deniz kenarından fünükilerle tepedeki şehre çıktık(1.80 euro) Şehre aynı fiyatla otobüslerle de çıkabilirsiniz.

Sokak görüntüsü
Şehirden adanın her iki tarafındaki deniz görülebiliyor. Manzara olağanüstü güzel. Meydanda oturulacak cafeler var. Meydandan dünyanın sayılı markalarının olduğu dükkanların bulunduğu dar sokaklara gidebilirsiniz. Yerlerdeki volkanik siyah kayalarla tezat yapan beyaz ve zengin binalar güzel bir görünüm veriyor.

Üç kayalar
Dış yapılarından belli olan pahalı butik oteller adanın her tarafa dağılmış durumdalar. Adanın güney batısında sırtta yer alan bir otelde 2 dünya savaşı sırasında Churcil ile Eisonhover buluşmuş.

Adanın arkasında, mavi mağara, üç kayalar ve Picolla limanı var. Turistik olan kısım da burası. Buralar için motorla tur alabileceğiniz gibi(Sorrentoda 70, gemide 40euro), yürüyerek tepeden Augustus bahçelerinden (1 euro) seyredebilirsiniz. Park haline getirilmiş bahçeyi 20 yüzyıl başlarında Alman Friedrich Alfred  Krupp yaptırarak bağışlamış.
Picolla Limanı

Capri'de yaşam yarımadadan daha da pahalı. Ada zenginliği hissettiriyor. Fazla turistin yanında adada yaşayan yazlıkçılar la otel müşterileri hemen ayrılıyor.Romalılar doğası ve iklim güzelliği ile etkilendikleri adaya milattan önce yerleşmişler. Bugün,Adadan her yere ulaşmak mümkün.

Pompei
 Görünüm
 Taşlaşmış insan

Napoli Körfezinin ortalarında verimli Vezüv ovasında antik çağda deniz kenarında olan Pompei'ye Sorrento'dan trenle gittik. Yarım saat süren yolda 6 tünel nedeniyle manzarayı seyredemedik. Ancak tren istasyonu antik şehrin girişinde.

Sokak girişi
Pompei ilk ağızda, tuğla ve yerdeki siyah volkanik taşları nedeniyle ziyaretçileri çarpmıyor(11 euro). Ancak şehir  büyüklüğü ile gezenleri etkiliyor. Pompei'nin bilinirliğini arttıran şey Vezüv'ün patlaması sonucunda medeniyetin yok olmasıdır. Taşlaşmış iki insan ve anfitiyatro  ilgiyle seyredilebilir.

Anfitiyatro
Sokaklar ve kalmış bazı mozaikler dışında tarih meraklılarının ilgisini çekebileceğini düşündüğüm Pompei de fazla turist gördüm. Ancak bizim mermerden yapılmış efes, afrodisias gibi antik kentlerimiz yanında sönük kaldıklarını belirtmeliyim.

örebilirsiniz
Sonuç olarak bu bölgeyi görmemiş olanlar, ilgi alanlarına göre ayıracakları zamanları hesaplayarak gezilerini planlayabilirler. Deniz ve tatil için gidecek olanlara Amalfi sahilini, etrafı gezeceklere ise Sorrento'yu öneririm.
Gördüklerinizden keyif alarak döneceğinizi düşünüyorum.

Daha fazla resmi  https://picasaweb.google.com/home
 adresimde veya google+ da görebilirsiniz.