23 Nisan 2017 Pazar

Ayurvedik Gram Deneyimi

Mart ayında Hindistan'ın Bengalor şehrine bir saat uzaklıktaki Whitefield'da bulunan Ayurveda Gram'a gittim.

Tetislerden görünüm
Dizlerimden geçirmiş olduğum menüsküs ameliyatlarına rağmen diz kaslarımda ağrılarım ve sol menüsküsünde acım bulunuyordu. Bunlardan kurtulmak için  kilo vermem ve bacak üst adalelerimi güçlendirmem doktor tarafından tavsiye edildi. Yaklaşık dört aydır yapmakta olduğum diyete Ayurveda'nın tedavileriyle katkı sağlayacağını düşünerek arkadaşlarıma ben de katıldım.

TesisinLokantası
Ayurveda esas olarak doğal bitki ve baharatlarla beslenme ve tedavilerini içeriyor. Kullanılan doğal yöntemler uzun yıllara dayanan geleneklerle yoga, masaj ve meditasyonla bütünleştirilmiş. Önce insan vücudunun dışında daha sonra içinde bağırsaklarında birikmiş  zararlı maddeler temizlenirken meditasyonla birlikte ruhu da temizleniyor.

Ayurveda Gram Programı

Akşamın geç saatinde vardığımız tesisi bungalovlardan oluşan bir tatil köyü görünümündeydi. Odalarımıza yerleşip uyuduk. Sabah var olan doktorlarda Nataşa'ya muayene olup günlük programımızı alacaktık.
 Odaların bulunduğu bir bungalov

Grubumuzda bir çok arkadaş Doktor Nataşa'yı tercih ettiğinden bize sıra  öğleden sonra geldi. Yaklaşık bir buçuk saat kişisel bilgilerin dışında geçirdiğimiz hastalıkları o anda var olanları ve almakta olduğumuz ilaçları var ise kan tahlillerini aldı. Ertesi günden itibaren uygulanacak programı kararlaştırdı.

Program genel olarak sabah 6'da uyanma ile başlayıp akşam 21'de bitiyordu. Ancak herkesin sabah ve öğleden sonra Masajları (Therapy) farklı saatlerde olduğundan grup akşam yemeği sırasında birbirimizi görebiliyorduk. Gün içinde toplanmak ve sohbet etmek imkanı olmuyordu.
 Programım

Sabah 6'da uyandıktan sonra 6,15-6,45 arası tesisin içinde yer alan pistte yürüyüş yapılıyordu. Benim dizimdeki ağrı nedeniyle ben düzenli ve yeterli yürüyüşü yapamıyordum.

Sabah 7'de yüz temizliği için odaya gelenler yattığımız yerde gözlerimize ve burnumuza bitkisel tozla karıştırılmış sıvılar döktüler. Verdikleri sıvıyla da gargara yapmamızı istediler. Bu yolla her sabah göz, burun ve ağzımızdaki zararlı bakterileri temizliyorlardı.

7,30-8,15 arası 45 dakika esneme ağırlıklı Yoga yapılıyor. Başlangıçta rahatlıkla yapabildiğim Yoga günler geçtikçe zorlaştı ve katılanlar azaldı.

8,30-9,00 arası kahvaltımız restoranda yapıyorduk. Bazı grup üyeleri daha sonra kahvaltı yaptıkları için görüşemiyorduk. Zaten kahvaltı da bizim alıştığımızın dışında yağ peynir zeytin ve yumurtasız hatta özel olarak istemezseniz çaysız bir kahvaltı.

Benim sabah masajım (onlar terapi diyor) 9,45-10,45 arasıydı. Masaj yapacak iki kişiden birisi odaya gelip bizi alıyordu. Masaja genel olarak çıplak vücudumuza giydiğimiz bornoz ve terlikle gidiliyor. Masajlar ayrı bir Bungalovda küçük odalarda yapılıyor. Ana binaya geldiğinizde tansiyon ölçmek ilk iş. Daha sonra soyunma odasına girip bornozunuzu çıkarıp önünüzü örtecek bezi bağlayıp yan taraftaki masaj odasına geçiliyor. Herkesin masajı farklı. Masaj sonrası odanıza kendiniz dönüyorsunuz.

12,15-13 arası nefes Yogası yapılıyor. Daha çok burundan nefes alıp vermeye dayanan ve vücuda daha fazla oksijen girmesini sağlayarak insanın mutluluğuna katkı yapılıyor.

13-14 arası kahvaltı edilen yerde öğle yemeği yeniyor. 15'e kadar benim için istirahat zamanıydı.

15-15,45 arası Meditasyon yapılıyor. Buna bir kez katılıp hemen çıktım.

Öğleden sonraki masajım ise sabaha göre daha kısa 16,45-17,15 arası ve sadece dizlerime yönelikti.

17,30-18,15 arası yürüyüş parkında akşamüzeri yürüyüş yapılarak günlük aktiviteler sonlandırılıyor.

18,30-20 arasındaki akşam yemeğinde grup bir araya gelip günü değerlendirebiliyor. Herkes odasına çekildikten sonra 21 civarında günlük aktivitelerinize bağlı olarak uykuya geçiyorsunuz.

Bir yandan günlük aktiviteleriniz çoğaltılırken hiç veya çok az protein (çok az mercimek sıfır et, yumurta, peynir)  ile sebze ağırlıklı beslenme ile bağırsaklarınızda birikmiş toksinlerden kurtulmanıza yardım ediyorlar. Program ve günler ilerleyince verdikleri bitkisel tozla(sinameki ağırlıklı) bağırsak detoksu yapıyorlar. Bazı kişilerin (gözlemlerim gelenlerin çoğunluğu) bu tür sorunları kronik olduğundan onlara bu seanslar daha sık yapılıyor.

Ayurveda'daki masaj ve diyet yiyeceklerimi ayrı bir yazılarla paylaşacağım.

p.c. İlgilenenler buna da göz atabilir.